Over: Automatisering van het kernproces: Meer inzicht in voorraad en verbruik

In opdracht van Care for Coffee hebben we de CoffeeCloud ontwikkeld: een online platform om het operationele proces van Care for Coffee te digitaliseren én efficiënter in te richten. Alle 600 koffiemachines van Care for Coffee communiceren met de CoffeeCloud. Realtime wordt het verbruik, storingen en de voorraad doorgegeven.

Tribe heeft Care for Coffee geholpen bij het volledige proces. Van de strategie & architectuur tot aan de ontwikkeling van de CoffeeCloud. Ook heeft Tribe als Digital Partner bemiddeld bij de selectie van een partij voor productie van de IOT devices die worden aangesloten op de Koffiemachine. De CoffeeCloud is gekoppeld aan het CRM pakket van Care for Coffee: Odoo. Zo ontstond er een zo efficiënt mogelijk proces en heeft Care tijd voor dat waar het echt om draait: het leveren van de beste koffiebeleving aan haar klanten.

Uitdaging

Bij Care for Coffee werd tot voor kort alle administratie op handmatige wijze uitgevoerd, wat resulteerde in aanzienlijke druk op de schouders van de medewerkers.

Het gebrek aan geautomatiseerde systemen en efficiënte tools leidde tot een overbelasting van taken en verminderde operationele soepelheid. Met de groeiende complexiteit van administratieve taken werd het duidelijk dat er behoefte was aan een modernisering van de systemen om de werkdruk te verlichten en een gestroomlijnde workflow te bevorderen binnen Care for Coffee.

Samenwerking

Door de digitalisering van ons proces hebben we nog sneller de juiste stuurinformatie!
— Jurgen Brinkman, Operationeel manager bij Care for Coffee

Product

Tribe heeft Care for Coffee geholpen bij het volledige proces. Van de strategie & architectuur tot aan de ontwikkeling van de CoffeeCloud. Ook heeft Tribe als Digital Partner bemiddeld bij de selectie van een partij voor productie van de IOT devices die worden aangesloten op de Koffiemachine.

De CoffeeCloud is gekoppeld aan het CRM pakket van Care for Coffee: Odoo. Zo ontstond er een zo efficiënt mogelijk proces en heeft Care tijd voor dat waar het echt om draait: het leveren van de beste koffiebeleving aan haar klanten.

Contact met
ons team
Robert Mekenkamp
Back-end developer & Security Officer
Contact met Robert